نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ
غیرفعال کردن گرافیک آنبرد لپ تاپ

نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ

اکثر پردازنده های مدرن مانند سری Core اینتل دارای یک گرافیک مجتمع یا آنبردی هستند که حداقل نیازهای سیستم عامل و نرم افزارهای معمول و حتی گرافیکی متوسط را انجام می دهند. بعضی از سیستم ها و لپتاپ ها دو گرافیکه هستند .یعنی علاوه بر گرافیک اینتل دارای یک گرافیک مجزا مانند Nvidia یا ATI هستند. بعضی از دوستان می خواهند که گرافیک اینتل خود را غیرفعال کنند به دلایلی از قبیل استفاده حداکثری از گرافیک در محیط ویندوز یا اجرای نرم افزارها یا بدلیل سوئیچ نشدن بین دو کارت گرافیک.البته این مشکلات بندرت در سیستم های دسکتاپ پیش میاد و بیشتر این مشکلات به لپتاپ ها بر میگرده. در ادامه با ما باشید تا نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ را به شما نشان دهیم.

روش اول : مدیر دستگاه یا Device Manager

با کلیدهای ترکیبی WIN+R پنجره Run را باز کنید و عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و روی OK کلیک کنید :

نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ
نحوه غیرفعال کردن گرافیک اینتل لپ تاپ

پس از باز کردن Device Manager ، آداپتورهای ویدیویی را پیدا کرده و باز کنید :

نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ
نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک مجتمع لپ تاپ

بر روی Intel HD که گرافیک اینتل یا آنبورد شما میشود راست کلیک کرده و Disable device  را بزنید. گرافیک مجتمع شما غیرفعال و شما نیاز به ریستارت دارید. این روش شاید یکی از ساده ترین روش ها ولی یکی از نارکارآمدترین هاست. پیشنهاد بنده روش دوم است.

روش دوم : استفاده از BIOS یا UEFI

یک روش قابل اطمینان تر جهت غیرفعال کردن گرافیک مجتمع استفاده از BIOS یا همتای آن UEFI است. از طریق تنظیمات پایین مادربرد شما می توانید گرافیک اینتل خود را غیرفعال کنید . بصورت زیر عمل می کنیم :

ابتدا سیستم را خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید و وارد بایوس لپتاپ خود بشوید. نحوه ورود به بایوس لپ تاپهای ایسوس ، لنوو ، اچ پی و سونی ، ایسر و سامسونگ را در مقالات قبلی به شما آموزش دادیم.

نحوه غیرفعال کردن گرافیک آنبرد یا گرافیک اینتل لپ تاپ
نحوه غیرفعال کردن گرافیک مجتمع یا گرافیک اینتل لپ تاپ از طریق بایوس

 

از قسمت Advanced BIOS عبارت Primary Graphics Adapter را که تعیین کننده کارت گرافیک اصلی دستگاه را پیدا کرده و اینتر بزنید تا پنجره آن باز شود. در اینجا Internal همان گرافیک مجتمع یا اینتل شماست و PCI-E گرافیک مجزاست. شما PCI-E را انتخاب کرده و سپس F10 را زده تا تغییرات ذخیره شوند و سپس خروج می زنید تا سیستم دوباره راه اندازی شود. از این به بعد سیستم لپتاپ شما با گرافیک مجزا بالا خواهد آمد.

 

منبع : soringpcrepair.com

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :