تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال Western Digital
تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال

تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال Western Digital

وسترن دیجیتال یکی از شرکت های بسیار بزرگ ساخت و تولید هاردهای دسکتاپ و نوت بوک هاست. این شرکت برای کاربری های مختلف یک محصول خاص تولید کرده است. که کاربر میتواند با توجه به کاری که دارد یکی از آنها را انتخاب کند. در این مقاله با ما باشید تا تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال Western Digital و کاربری هر  کدام را برایتان آموزش دهیم.

هارد دیسک های وسترن دیجیتال به رنگ های آبی ، سیاه ، سبز ، قرمز ، بنفش و طلایی موجود هستند. که هر کدام را در زیر توضیح می دهیم :

WD Blue (آبی)

یکی از رایجترین هاردهای وسترن است . که تمامی پارامترها مانند سرعت چرخش اسپیندل ( ۷۲۰۰ دور در دقیقه) ، نویز ، سرعت خواندن و نوشتن بطور میانگین است. از لحاظ قیمت نیز به صرفه هستند

نوع کاربری :

  • استفاده خانگی و چند رسانه ای
  • کار دفتری یا شرکتی

WD Black (سیاه)

بسیار قدرتمند و در عین حال گرانقیمت هستند. دارای سرعت و خواندن چشمگیر ، قابلیت اطمینان و اندازه حافظه پنهان نسبت به نسخه ی قبلی بیشتر است. تا ۶ ترابایتش هم موجود است. هارددیسک های نوع سیاه یکم پر سر و صدا هستند. این دیسک ها هنگام کار با برنامه های سنگین ، طراحی و شبیه سازی و بازی های مدرن و جدید خود را نشان می دهند.

تفاوت رنگ های هارد Western Digital

نوع کاربری :

  • سیستم های گیمینگ سنگین
  • کارهای حرفه ای که نیاز به محاسبات پیچیده و پاسخ فوری از دیسک دارد

WD Green (سبز)

این نوع دیسک ها یکی از ارزان قیمت ترین ها هستند . مصرف انرژی کم بهمراه سر و صدای کم . به گفته شرکت این دیسک ها ۴۰ درصد از سایر دیسک ها در منابع صرفه جویی می کند. سرعت خواندن و نوشتن در آنها کم است (۵۴۰۰ دور در دقیقه)

تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال Western Digital

نوع کاربری :

  • کامپیوتر های شخصی که نیاز به بهره وری و کارایی بالایی نیستند
  • بعنوان ذخیره سازی پرونده ها ، آرشیو ، اسناد و …

WD Red (قرمز)

از این نوع دیسک ها کمتر برای مصارف خانگی استفاده میشود. از ویژگی های قدرتمند آن می توان به سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه ، ظرفیت ۲ تا ۱۰ ترابایت ، رابط  SATA 6 Gb/s ، حافظه پنهان از ۱۲۸ مگابایت تا ۲۵۶ مگابایت و تکنولوژی IntelliPower نام برد.

تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال Western Digital

نوع کاربری

  • ذخیره سازی فایل های مختلف، سرورها، شرکت های کوچک و متوسط
  • استفاده در سیستم های NAS ( یا آرایه های RAID )

WD Purple (بنفش)

این مدل نیز برای استفاده های خانگی و شخصی مناسب نیست. این نوع دیسک ها بطور خاص برای سیستم های نظارت تصویری با قابلیت اتصال تا ۶۴ دوربین طراحی شدند . این دیسک ها به اصلاح خطا مجهز شده اند. باعث کاهش اعوجاج تصویر از دوربین های نظارتی می شود و سرعت پخش ضبط را افزایش می دهد . مشخصات و ویژگی ها تقریبا شبیه به قرمز است با این تفاوت که سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه و ظرفیت آن تا ۱۲ ترابایت افزایش یافته است.

انواع هارد دیسک های وسترن دیجیتال

نوع کاربری :

  • سازماندهی سیستم های نظارت تصویری
  • شبکه یا سیستم های امنیتی دیجیتال

WD Gold (طلایی)

دیسک های طلایی نیز مانند دو مورد قبلی ، قرمز و بنفش دارای کاربری تجاری هستند. این دیسک ها بر روی مراکز پردازش داده ، سرورهای کوچک و متوسط و ذخیره سازی تمرکز دارند. ویژگی ها مانند دیسک قرمز است با این تفاوت که ظرفیت آن تا ۱۲ ترابایت وجود دارد. از مزایای هارددیسک های طلایی میتوان به راه حل های تکنولوژی TLER برای خطاهای موجود در آرایه های RAID ، بهره وری انرژی بالا در مقایسه با سایر رقبا و تکنولوژی HelioSeal اشاره کرد. تکنولوژی هلیوم از حافظه NAND برای حافظه پنهان استفاده می کند.

هارد دیسک طلایی - انواع هاردهای وسترن و رنگ بندی های آن و کارایی آنها

نوع کاربری :

دیتاسنترها (DC)

سیستم های ذخیره سازی چند سطحی

 

 

منبع : soringpcrepair.com

 

در این مقاله تفاوت رنگ های هارد وسترن دیجیتال و کارایی و ویژگی های هر کدام را برای شما بیان کردیم. اگر مقاله براتون مفید بود آن را با دوستانتون به اشتراک بگذارید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :