بهترین ویژگی های اندروید 10
بهترین ویژگی های اندروید ۱۰

بهترین ویژگی های اندروید ۱۰ که باید از آنها استفاده کنید

اندروید ۱۰ در ماه سپتامبر و با گوشی های پیکسل شروع به کار کرد و کم کم دیگر دستگاه ها نیز دارند از نسخه جدید اندروید پشتیبانی می کنند. سامسونگ به تازگی اعلام کرده که گوشی S10 و Z Flip را با اندروید ۱۰ بیرون خواهند داد.  شاید شما به تازگی گوشی جدیدی گرفتید که اندروید ۱۰ بر روی آن نصب است یا اینکه اندروید گوشی خود را بروزرسانی کردید و الان بدنبال ویژگی های جدی اون هستید. با ما باشید تا بهترین ویژگی های اندروید ۱۰ را با هم مرور کنیم و از کامل شدن هر روزه این سیستم عامل متن باز لذت ببریم.

 

۱- ژست های حرکتی با ناوبری جدید

در این نسخه به جای کلیدهای ناوبری قدیمی از تپ ها و سوایپ  جهت جا به جایی بین برنامه ها و برگشت به صفحه اصلی استفاده می کنید. با رفتن به تنظیمات-> سیستم-> حرکات-> ناوبری سیستم  گزینه موردنظر را پیدا کرده و منو ناوبری جدید حرکتی را فعال کنید.

بهترین ویژگی های اندروید 10
ژست های حرکتی با ناوبری جدید

 

۲- اشتراک گذاری Wifi از طریق کد QR

اندروید ۱۰ ویژگی جدیدی دارد که به کمک آن می توانید رمز وای فای خود را از طریق کد QR به اشتراک بگذارید تا دیگران به اینترنت متصل شوند. ابتدا به تنظیمات wifi خود بروید و شبکه وای فای خود را انتخاب کنید ، سپس دکمه اشتراک با یک کد QR کوچک بالای آن مشاهده خواهید کرد.

اشتراک گذاری Wifi از طریق کد QR - بهترین ویژگی های اندروید 10
بهترین ویژگی های اندروید ۱۰

 

۳- برگشت برنامه حذف شده

آیا تاکنون برنامه ای را ناخواسته و تصادفی حذف کرده اید؟ در اندروید ۱۰ شما بعد از حذف برنامه چند ثانیه جهت خنثی سازی حذف فرصت دارید. بعد از حذف برنامه دکمه خنثی سازی را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی اون برنامه به جای قبلی خود بر می گردد.

برگشت برنامه حذف شده - بهترین ویژگی های اندروید 10
برگشت برنامه حذف شده در اندروید ۱۰

 

۴- کنترل بیشتر بر روی موقعیت مکانی (GPS)

در اندروید های قبل جهت دسترسی به برنامه موقعیت یابی باید اطلاعات موقعیت مکانی خود را فعال می کردید و تا زمانی که آن را غیرفعال نمی کردید ، خاموش نمی شد. ولی در نسخه جدید شما می توانید به برنامه اجازه دهید فقط زمانی که برنامه فعال است به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. این هم جهت حفظ حریم خصوصی شما و همچنین صرفه جویی در گوشی شما خواهد شد.

کنترل بیشتر بر روی موقعیت مکانی (GPS) - بهترین ویژگی های اندروید 10
کنترل بیشتر بر روی موقعیت مکانی (GPS)

 

۵- تنظیمات حریم خصوصی

همیشه حریم خصوصی در گوشی های موبایل جزء مباحث جنجالی بوده . در اندروید ۱۰ یک بخش اختصاصی جهت حفظ حریم خصوصی در تنظیمات قرار داده است. با باز کردن آن می توانید مجوزهای مختلفی را نشان می دهد که برنامه ها می توانند تقویم ، مکان ، دوربین ، مخاطبین و میکروفون را درخواست کنند. در نسخه های قبلی شما دید روشنی نسبت به اینکه برنامه ها به چه اطلاعاتی از دستگاه شما دسترسی دارند را نداشتید. در نسخه جدید شما می توانید دسترسی ها و مجوزها را پیدا کرده و یا آنها را ابطال کنید. فقط کافیست چند دقیقه وقت بزارید.

تنظیمات حریم خصوصی - بهترین ویژگی های اندروید 10
تنظیمات حریم خصوصی در اندروید ۱۰

 

۶- کنترل بهتر نوتیفیکیشن ها

چند لحظه بر روی نوتیفیکشن ها انگشت خود را نگه دارید . حالا با دو گزینه روبرو خواهید شد. هشدار (Alerting) و خاموش (Silent) . اگر بروی سایلنت کلیک کنید دیگر برای نوتیفیکشن های اون برنامه صدا تولید نمی شود. شاید بنظر ساده باشد ولی بسیار کاربردی است.

کنترل بهتر نوتیفیکیشن ها - بهترین ویژگی های اندروید 10
کنترل بهتر نوتیفیکیشن ها در Android 10

 

۷- زیرنویس زنده و همزمان Live Caption

یکی از بهترین ویژگی های اندروید ۱۰ را میتوان این ویژگی Live Caption نام برد. شما یک ویدیو را که در حال پخش است را بصورت همزمان می توانید زیرنویس آن را هم مشاهده کنید. ابتدا یک ویدیو را پخش کرده و دکمه های ولوم صدا را فشار دهید ، می بینید که زیرنویس آن برای شما فعال می شود. نکته جالب تر آن این است که شما بدون اتصال به اینترنت می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

 

 

منبع : www.cnet.com

 

 

در مقاله بالا ، ۷ مورد از بهترین ویژگی های اندروید ۱۰ را با شما در میان گذاشتیم . اگه مطلب براتون مفید بود آن را با دوستانتون به اشتراک بگذارید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :