گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟
گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟

کارت گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟

خیلی از همکاران و دوستان در کنار مشخصات لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری مینویسند گرافیک مجتمع آن برابر با ۱ گیگ یا ۲ گیگ است. این گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست و چه تفاوتی با گرافیک اختصاصی و مجزا دارد. پس با ما باشید تا به تراشه های گرافیکی تعبیه شده در لپتاپ ها یا سیستم ها بپردازیم.

گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟
کارت گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟

ویژگی های گرافیک مجتمع

یک کارت گرافیک مجتمع شده یا یکپارچه یک مفاهیم مترادف هستند و یک معنی را می رسانند. دلیل این نامگذاری بخاطر این است که یک بخشی از مجتمع پردازنده هستند و بعنوان هسته ویدیو  نیز خوانده میشوند. و همچنین می توانند در یک مادربرد بعنوان یک تراشه جداگانه ادغام شوند.

گرافیک مجتمع یا یکپارچه چیست ؟

 

امکان جایگزینی

همانطور که در بالا گفتیم از آنجایی که این تراشه های گرافیکی در پردازنده یا مادربرد تعبیه میشوند ، امکان عوض کردن و جایگزینی آن نیست (مگر با دستگاه های مخصوص شاید انجام بشه که البته پیشنهاد نمیشه)

حافظه تصویری گرافیک

گرافیک های یکپارچه معمولا حافظه گرافیکی بالایی ندارند از ۳۲ تا ۲۵۶ مگابایت و معمولا از RAM سیستم استفاده می کنند . برای مثال گرافیک Intel HD 4600 قابلیت Share شدن تا ۲ گیگابایت را داراست. ضمناً شما می توانید مقدار حافظه اختصاص داده شده را بصورت دستی  در BIOS یا درایور سازنده تغییر دهید.

عملکرد گرافیک های آنبرد یا مجتمع

این نوع گرافیک ها جهت کارهای اداری ، شرکتی ، فروشگاهی ، خانگی ، نمایش فیلمها ، گشت و گذار در اینترنت و اجرای انواع نرم افزارها (بغیر از نرم افزارهای گرافیکی سنگین) و … مناسب و کافی است. اما اگر قصد یک بازی بروز با جزییات گرافیکی بالا یا رندرینگ و تدوین های سه بعدی را دارید حتما باید به لپ تاپ یا سیستمی با گرافیک اختصاصی و مجزا فکر کنید.

مصرف برق

تراشه گرافیکی بر روی CPU یا روی مادربرد نیاز به برق کمتری بنسبت گرافیک های مجزا دارند و این باعث میشود تا بار را بر روی منبع تغذیه کاهش دهید . این ویژگی بخصوص برای لپ تاپ ها خیلی مفیده و زمان نگهداری باتری لپتاپ را بالا خواهد برد.

قیمت

کارت گرافیک های مجزا یا اختصاصی قیمت های گرانی دارند و قیمت نهایی لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری شما را بالا خواهند برد. اگر از آندسته از کاربرانی هستید که کار گرافیکی خاصی انجام نمی دهید و فقط لپتاپ را جهت کارهای خانگی ، اداری ، تماشای فیلم و مرور اینترنت و شبکه های اجتماعی و … است میخواهید بهتر است با یک هزینه معقول تر لپتاپ را تهیه کنید و پول خود را دور نیاندازید.

 

منبع :  soringpcrepair.com

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :