کدام کارت گرافیک بهتر است ؟
کدام کارت گرافیک بهتر است ؟

کدام سازنده کارت گرافیک بهتر است ؟ چه کارت گرافیکی بخریم

توسعه و تولید مدل های اولیه کارت های گرافیکی بسیاری از شرکت ها  ّزرگ مثل MSI و ایسوس الهام گرفته از دو شرکت بزرگ و بی رقیب Nvidia و AMD است. بخش کوچکی از کارت های گرافیکی این دو شرکت وارد بازار اصلی می شود. در واقع این دو شرکت پردازنده گرافیکی یا همون GPU را توسعه میدهند و یک مدل اولیه را وارد بازار می کنند و شرکت هایی مثل ایسوس ، MSI یا گیگابایت برخی جزییات و ظاهر آن را تغییر داده و آن را بهینه کرده و بصورت گسترده وارد بازار جهانی می کنند. برای اینکه بدانید کدام سازنده کارت گرافیک بهتر است ، توضیحات زیر را حتما دنبال کنید.

 

Asus

با داشتن یک گرافیک ایسوس برای کارهای سنگین ،بسیار عالی است. اکثر مدل های جدید آن به سیستم های خنک کننده ویژه ای مجهز شده اند که دارای چند فن چهارپین و همچنین لوله های حرارتی و صفحات هستند. علاوه بر این کارت های جدید خود را با تغییر طراحی و برجسته کردن رنگ های مختلف آزمایش می کند و ویژگی های اضافی را برای آن فراهم می کند.

 

کدام سازنده کارت گرافیک بهتر است ؟
کارت گرافیک ایسوس

Gigabyte

گیگابایت چندین کارت گرافیک را با طراحی و اندازه مختلف تولید می کند. بعنوان مثال مدل Mini ITX یک فن دارد که برای سیستم های جمع و جور بسیار مناسب هستند.زیرا هرکسی نمی تواند یک کارت با دو یا سه فن خنک کننده داشته باشد. با این حال اکثر مدل های آن با دو فن و اجزای خنک کننده اضافی مجهز شده اند که باعث می شود از سردترین کارت های گرافیکی بشمار روند.

کدام کارت گرافیک بهتر است ؟
کارت گرافیک گیگابایت

علاوه بر این گیگابایت در اورکلاکینگ خود نیز مشغول به کار است که می تواند توان خود را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. این کارت ها شامل همه مدل های سری بازی Extreme Gaming و برخی از Gaming G1 می باشند. طراحی آنها با رنگ های نام تجاری (سیاه و نارنجی) منحصربفرد استمنحصربفرد است.

MSI

MSI یکی از بزرگترین تولیدکننده های کارت های گرافیکی گیمینگ در بازار هستند ولی بخاطر اینکه قیمت های آنها کمی بالاست و پر سرو صدا هستند و خنک کننده های خوبی ندارند ، نتوانستند بازار خوبی بین کاربران داشته باشند. البته گاهی در فروشگاه مدل هایی از آنها با تخفیف های ویژه و پایینتر از رقبا نیز وجود دارد.

کدام سازنده کارت گرافیک بهتر است ؟
کارت گرافیک ام اس آی

Palit

اگر کارت های گرافیکی از Gainward و Galax را در فروشگاه ها دیده باشید ، می توانید با خیال راحت آن ها را به پلیت اختصاص دهید.زیرا این دو شرکت در حال حاضر دارای نام تجاری هستند. در حال حاضر مدل Palit Radeon را پیدا نخواهید کرد، در سال ۲۰۰۹ انتشار آن متوقف شد و در حال حاضر تنها Geforce ساخته میشود. در مورد کیفیت کارت های آنها همه چیز کاملا متناقض است. بعضی از مدل ها بسیار خوب هستند در حالی که بعضی از مدل ها زود گرم میشوند ، پر سر و صدا هستند و خراب میشوند. پس حتما قبل از خرید بررسی های موردنیاز را در فروشگاه های مختلف انجام دهید.

کدام سازنده کارت گرافیک بهتر است ؟
کارت گرافیک پلیت

Inno3D

کارت های گرافیکی Inno3D بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند یک کارت گرافیک بزرگ خریداری کنند. مدل های این سازنده با کیفیت بالا ساخته می شوند و ابعاد شتاب دهنده بسیار بزرگی دارند. این کارت ها در موارد کوچک مناسب نیستند. بنابراین قبل از اینکه خرید کنید، مطمئن شوید که سیستم شما ویژگی ها و فاکتور لازم را دارد.

کدام کارت گرافیک بهتر است ؟
کارت گرافیک Inno3D

AMD و NVIDIA

همانطور که در بالا اشاره کردیم کار اصلی این دو شرکت ساخت تراشه های گرافیکی است. البته نمونه اولیه کارت گرافیکی با تراشه گرافیکی جدید را روانه بازار می کنند که البته نیاز به بهینه سازی دارند. فقط آندسته از کاربرانی که می خواهند سریعتر کارت را دریافت کنند آنها را تهیه می کنند.این نوع کارتها بعلت گران بودن و بهینه نبودن برای کاربران عادی مناسب نیستند و فقط شرکت های سازنده از آن بعنوان یک نمونه اولیه الهام گرفته و کارت های گرافیکی بهینه شده خود را روانه بازار می کنند.

 

 

منبع مقاله : soringpcrepair.com

 

 

در مقاله آموزشی بالا به این سوال متداول کاربران که کدام کارت گرافیک بهتر است و یا اینکه چه کارت گرافیکی بخریم را با توضیحات در مورد سازنده های کارت گرافیک جواب دادیم. امیدواریم که کمکی جهت یک خرید مناسب شما انجام داده باشیم. فروشگاه آی تی رایان را به دوستانتان معرفی کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :