نحوه غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز 10
غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰

نحوه غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ طوری برنامه ریزی شده که بصورت خودکار بروزرسانی های جدید را دانلود می کند. اینکه ویندوز خود را مرتب بروزرسانی کند شاید خیلی خوب بنظر برسد. ولی به دو دلیل اینکار ممکن است به ضرر ما تمام شود . یکی اینکه دانلود بروزرسانی ها ممکن است حجم زیادی از اینترنت ما را بگیرد و سرعت سیستم را بنسبت کم کند. دوم اینکه اکثر ما از ویندوزهای غیر اورجینال یا کرک شده استفاده می کنیم.  و این بروزرسانی ها ممکن است باعث اختلال در ویندوز ما شود. در این مطلب با ما باشید تا نحوه غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز را به شما یاد دهیم.

بهترین روش و متداولترین روش برای غیرفعال سازی آپدیت های ویندوز غیرفعال کردن کلیه سرویس های مربوط به بروزرسانی ویندوز است. ابتدا Control Panel را باز کرده و گزینه Administrative Tools را کلیک کنید.

نحوه غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز

 

در پنجره بعدی Services را انتخاب کنید تا پنجره سرویس های ویندوز باز شود.

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی اتوماتیک ویندوز

و یا اینکه می توانید سرویس های ویندوز خود را از کادر جستجو در کنار منو استارت پیدا کرده و اجرا نمایید.

نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

شما در این پنجره انواع سرویس های ویندوز را مشاهده می کنید. بدنبال Windows Update بگردید و با دوبارکلیک اون را باز کنید.

غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

در پنجره باز شده از تب General  و منو کشویی گزینه Disabled را انتخاب کنید. سپس دکمه Stop را بزنید تا سرویس های بروزرسانی متوقف شوند و در آخر Ok را بزنید.

نحوه غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز

غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

در آخر این را مدنظر داشته باشید که در بعضی اوقات با نصب برخی نرم افزارها یا راه اندازی درایورها ممکن است دوباره بروزرسانی ها فعال شوند. برای همین هر چند مدت یکبار Windows Update خود را چک کنید که بروزرسانی در حالت Stop و Disabled باشد. امیدوارم که این مطلب براتون مفید واقع شده باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :